Selecteer een pagina

Wie zijn wij

Lievendaal vof

 

en wat we voor jou kunnen betekenen

De VOF

Onze visie

Team en ervaring

Referenties

over

Lievendaal vof

In 2014 is Remie gestart als zelfstandige op het gebied van Welzijn. Toen Frances zag met hoeveel meer plezier dan in loondienst hij aan het werken was, is zij ook op basis van een eenvoudig bedrijfsplan gestart onder het mom van “wat is het ergste dat mij kan gebeuren”? Al snel hadden we samen twee leuk draaiende bedrijfjes met allebei onze eigen logo’s, maar ook met allebei onze eigen boekhouding. We waren toch al getrouwd, maar toen we in 2016 onze VOF hebben opgericht kwamen we er achter dat we moeilijker uit de VOF konden stappen dan uit onze relatie. Maar dit werkt nu prima, waarbij Frances mij de administratie en allerlei logistieke activiteiten laat organiseren omdat ik nu eenmaal niet graag stil zit. Hierdoor heeft zij iets meer tijd voor haar hobby paardrijden en kan ik tussendoor wel even naar de golfbaan of mijn zeilbootje.

Onze visie

Toen Frances en ik elkaar leerden kennen hadden we al snel door dat we een aantal gemeenschappelijke ideeën hebben over het werk en hoe we dat moeten doen. Wat we in ieder geval gemeen hebben is dat we snel werken, toegankelijk zijn en kwaliteit leveren. Daarmee zorgen we ervoor dat wij in uw organisatie snel ingepast zijn en uw vraagstuk conform uw wens wordt opgelost.

Ons logo is een hertje in het blauw. Dat staat voor ons voor de hertjes die, als we naar ons werk rijden, vanuit de bosrand naar ons kijken. Maar die hertjes zien weinig mensen. Wij kijken er naar uit en dat maakt het verschil. Wij zien oplossingen die andere mensen niet (kunnen) zien. En blauw, tja, het is onze lievelingskleur maar symboliseert ook vertrouwen, loyaliteit en een gezonde mate van zelfverzekerdheid.

Een of twee keer per jaar gaan we er op uit voor een managementweekend waarin we onze doelen voor het komend jaar stellen en een doorkijkje maken naar de komende 5 jaar. Dat doen we natuurlijk met een lach en een knipoog en dan gaan we bijvoorbeeld naar een escaperoom met als motto “hoe ontsnappen we uit de werkdruk” of gaan naar de space expo met de vraag “hoe krijgen we ruimte?”. Tenslotte hebben we altijd een relatiegeschenk op de plank liggen, dat kan een fles wijn zijn, chocolade of zoals we het nu hebben een mooie fles speciaal bier. Dat staat voor ambachtelijk, betrouwbaar en eerlijk zoals wij ook ons werk voor ogen hebben. Belangrijk is dat wij op onze plek in uw organisatie het verschil snel kunnen maken. We passen ons snel in en aan en weten wat we moeten doen om de vraag die u opgelost wilt hebben te beantwoorden met de juiste acties op het goede moment.

Team en ervaring

Lievendaal advies

Frances Jansen

Ik ben een ervaren medewerker op het gebied van burgerzaken en breed inzetbaar in rollen zoals bijvoorbeeld BRP specialist, Burgerlijke stand specialist, beleidsmedewerker, kwaliteitsmedewerker, zelfevaluatie, applicatiebeheerder, projectleider verkiezingen of projectleider herindeling, maar ook bijv. als iemand die mensen kan coachen of opleiden of om te bouwen aan een team.

Het werk gebied Burgerzaken is volop in beweging en het is er nooit saai, en dat zal de komende jaren ook zo blijven vandaar dat ik nog steeds met grote passie werk op het vakgebied Burgerzaken en hier nog steeds voldoende uitdaging in kan vinden.

Ik heb diverse interim opdrachten gedaan bij gemeenten op het gebied van de Basisregistratie Personen en informatie beveiliging, zoals:

  • Beleidsmedewerker / teamleider / coördinator Burgerzaken
  • Gegevensbeheerder BRP
  • Kwaliteit / intern auditor / specialist BRP
  • Burgerlijke stand specialist
  • Baseline correcties specialist
  • Binnengemeentelijke levering persoonsgegevens
  • Coachen en opleiden medewerkers
  • Backoffice en interimmanager Burgerzaken
  • Informatiebeveiliging BRP
  • Invoer Europese privacy verordering
  • Ondersteuning van de CISO
  • Implementatie Baseline Info-beveiliging Gemeenten (BIG)

Lievendaal Advies

Remie van Oosterhout

Ik ben een ervaren beleidsmedewerker op het gebied van welzijn breed en specifiek de Wet maatschappelijke ondersteuning. Het werk op dit beleidsterrein blijft boeiend en ingewikkeld en vereist samenwerking. Dat maakt dat het werk me nog steeds uitdaagt en dat ik moet blijven nadenken over hoe en met wie ik de vooraf afgesproken resultaten kan halen.

Werk doe je in een team, met andere gemeenten, met organisaties en de mensen die daarvoor werken en dat blijft constant zoeken naar de maximaal mogelijke samenwerkingen met zo min mogelijke inspanningen toch het uiterste er uit halen.
En dat alles met liefst een grote glimlach op mijn gezicht en in een omgeving waarin je mag en kan blijven leren maar waarin ook veel gelachen wordt. Een uur niet gelachen is een uur niet geleefd.

Bij gemeenten en bedrijven heb ik diverse project en adviesfuncties uitgevoerd, zoals:

  • Business consultant PinkRoccade
  • Fieldmanager detachering
  • Adviseur Bestuur en Management Consultancy
  • Projectleider (O)GGZ
  • Projectleider vrouwenopvang
  • Projectleider dak- en thuislozenzorg
  • Projectleider verslavingszorg
  • Projectleider huisvesting
  • Adviseur beleid WMO
  • Projectleider BRP

Referenties

Remie is een prettige, binnen het sociaal-maatschappelijk domein breed inzetbare adviseur. Ik werk al jarenlang naar volle tevredenheid met hem samen en krijg ook van opdrachtgevers positieve commentaren over zijn inzet. Remie brengt kennis mee en draagt door zijn ervaring ook een steentje bij aan de (door)ontwikkeling van de teams waar hij tijdelijk deel van uitmaakt. Wat mij betreft continueren we onze samenwerking!

Dennis Pauwels

Directeur, Flexkwaliteit

Remie, betrouwbaar, kent zijn eigen grenzen, zet door en verbind met humor en een lach. Inspireert een ieder positief met de gedachte je kunt van alles een probleem maken of je kunt van een probleem alles maken.
Jeffrey Timmer

Teammanager Toegang Participatie en Sociale Zaken & Team Welzijn en Samenleving, Gemeente De Ronde Venen